Ahogy az e-kereskedelmi piac egyre telítettebb, a kreatív csomagolás a kisvállalkozások számára kulcsfontosságú módja annak, hogy kitűnjenek a versenytársak közül.
A pozitív vásárlói élmény segítése és a márkahűség kialakítása érdekében javasoljuk, hogy márkás vagy egyedi szállítási anyagokat használj.
Bár az egyedi csomagolás drágább lehet, mint a szokásos szállítási anyagok, tekintheted befektetésnek is, hogy márkád azonnal megragadjon az emberek tudatában, és pozitív élményt teremtsen számukra.
Nézzük meg, hogyan szabhatod testre szállítási anyagaidat:
Külső csomagolás testreszabása
Egy e-kereskedelmi vállalkozás esetében gondolj a külső csomagolásra úgy, mint egy kirakatra. Csakúgy, mint egy lenyűgöző kirakat, a jól megtervezett csomagolás is pozitív első benyomást hagy az ügyfelekben, és elmondja nekik, hogyan gondolkodjanak a márkáról.
1. Teljesen testreszabott csomagolás
A teljesen egyedi csomagolások olyan dobozok, amelyek teljesen testreszabottak a márkád jellemzőihez, mind a csomagoláson belül, mind pedig a csomagoláson kívül egyaránt megtalálhatók.
A teljesen egyedi szállítási anyagokat általában márkajelzéssel és különleges tervezéssel látnak el, nem csupán a logó hozzáadásával, így még egyedibb és márkára utaló élményt hoznak létre.
Az ilyen kreatív egyedi csomagolások általában a legdrágábbak, de a legnagyobb hatást is eredményezik. Általában a magasabb kategóriás áruk esetében találkozhattál már ilyen fajta csomagolással
2. Nyomtatott csomagolás
A nyomtatott dobozok egy másik lehetőség a csomagolás egyedi megjelenésére.
A nyomtatott dobozok alapja egy hullámkarton doboz, melynek külsejére helyezhetjük a logót.
Ez a fajta testreszabás nagyszerű módja annak, hogy a márkádat eljuttasd az otthonokba, és növeld az ismertséget anélkül, hogy jelentős költségeket szánnál az anyagokra.
Az ilyen típusú egyedi csomagolások esetében ügyelni kell arra, hogy a logó feltűnő legyen, a doboz oldalán vagy tetején helyezkedjen el.
Ügyeljünk arra is, hogy elég sötét tintát használjon a kontraszt létrehozásához a legjobb láthatóság érdekében.
3. Külső logó matricák
Egy másik lehetőség, a személyre szabottság fokozása érdekében egy logó matrica.
Ez a legköltséghatékonyabb márkaépítési lehetőség, és matricákat házon belül is könnyedén felragaszthatjuk, így még több költséget takaríthatunk meg.
Belső csomagolás testreszabása
A külső csomagoláson kívül, a csomagok belsejét is kreatív egyedi lehetőségekkel bővíthetjük.
Esetleg becsomagolhatod az apróbb termékeket, logó matricát használhatsz pecsétként, felragaszthatsz egy vicces matricát. Így igazán különlegessé teheted a kicsomagolás élményét.
4. Köszönetlevelek és ajándékkártyák
Egy kézzel írott köszönőlevél hozzáadása, egy előre nyomtatott egyedi kártya vagy egy kupon csatolása egyszerű és költséghatékony módja annak, hogy személyes megjelenést kölcsönözz csomagolásodnak.
A kártyák pedig nagyszerű lehetőséget kínálnak a vásárlók számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vállalkozással, illetve, hogy segítsenek emlékezni a márkára.
5. Logó címkék vagy matricák
Egyedi logó címke vagy matrica hozzáadásával is igazán különlegessé teheted a csomagolást.
Az egyedi logó címkéket jellemzően ruházatnál szokták alkalmazni, de apró tárgyaknál is megállják a helyüket.
6. Egyedi selyempapír és belső csomagolás
A védelemmel ellátott belső csomagolásról sem feledkezhetünk meg. Ezzel megmutathatjuk vásárlóinknak, hogy megfelelően gondoskodtunk a rendelésükről.
Ezenkívül kiemelhetjük márkánkat azáltal, hogy egyedi selyempapírt vagy más elemeket használunk. Ez egy újabb lehetőség a márka ismertségének megerősítésére.
Fontold meg, hogy a ruházatot vagy más textíliákat selyempapírba csomagolsz, az üvegből készült termékeket ellátod például natúr bio térkitöltővel, az apró ékszereket pedig párnázott csomagolással is elláthatod.
Egyes áruk extra védelemre szorulnak, másoknak pedig csak szimplán jobb megjelenést kölcsönöz egy szép csomagolás.
A megfelelő belső csomagolással fényűzőbb élményt nyújthatunk, amely szintén erősíti a márkát.
A csomagolás jelentősége a kisvállalkozások számára
A legtöbben nem tudják, hogy egy sikeres kisvállalkozás fontos összetevője a csomagolás.
Igen, a csomagolás számít a vállalkozásnak. Befolyásolhatja az emberek döntéseit, és megváltoztathatja a márkáról alkotott véleményüket.
3 ok, amiért érdemes a termék csomagolására összpontosítani:
Védelem
A megfelelő csomagolás segít megelőzni, hogy a termékek összetörjenek vagy megsérüljenek a kezelés, szállítás és tárolás során.
A szakadt, összetört vagy kilyukadt dobozok sajnos gyakori látványosságok bármelyik szállítmányozó cégnél. Amikor a dobozok ilyen állapotban érkeznek egy raktárba, nagy valószínűséggel a bennük lévő cikkek is megsérülnek. Ennek oka lehet a rossz minőségű kartondoboz, vagy mert a tételek eleve nem voltak megfelelően becsomagolva.
Ezért fontos, hogy a kisvállalkozások megbízható dobozos csomagolási megoldásokat alkalmazzanak termékeik csomagolására.
Márkaépítés
A csomagolás azért is fontos a vállalkozások számára, mert segíti a márkaépítést.
Lehetővé teszi, hogy egy vállalatot felismerjenek ügyfelei.
Így segíthet növelni az eladásokat bármely kisvállalkozás számára.
Megbízhatóság
A fogyasztók kényelmi és biztonsági igényeinek kielégítése érdekében az áruk csomagolását jól kell megtervezni és csomagolni.
A csomag legyen könnyen nyitható és zárható, használat után könnyen összecsukható. Jó vizuális elemekkel is kell rendelkeznie, könnyen újrahasznosíthatónak vagy újrafelhasználhatónak kell lennie.
A csomagolás egyfajta közvetítő a vállalkozók és a fogyasztók között.
A 2022-es legjobb csomagolási ötleteket itt találod.
A csomagolás igazi változást hozhat a kisvállalkozások számára. Ez egy lehetőség a kitűnésre, a professzionalizmus közvetítésére és a márka egyértelmű bemutatására.
Te is kisvállalkozás tulajdonosa vagy, akinek szüksége lenne egy kis segítségre a csomagolással kapcsolatban? Nehéz jó ötleteket találni, amikor szükség van rájuk, és néha könnyebb segítséget kérni.
Keresd fel honlapunkat!