Az élelmiszer csomagolás egy fontos és kritikus eleme a termék sikerének, amikor az a polcokra kerül, védve az élelmiszert a kémiai, fizikai és környezeti tényezőktől, amelyek megváltoztathatják a terméket és eladhatatlanná tehetik azt.
A rossz választás több szempontból is hatással lehet vállalkozásodra, nem utolsó sorban az értékesítésre.
Ebben az útmutatóban bemutatjuk azokat a főbb okokat, amelyek miatt az élelmiszerek csomagolásának típusa számít, és néhány fő szempontot, amelyet az élelmiszerek csomagolásánál figyelembe kell venni.
Megvédi az ételt
A csomagolás legrégibb és legfőbb célja, hogy megvédje a terméket, amit beleteszünk. Nincs ez másképp az élelmiszereknél sem.
Függetlenül attól, hogy szárított árut, például teát és kávét, forró folyadékokat vagy hideg friss élelmiszereket szállítasz, a benne lévő élelmiszereknek megfelelőnek kell lenniük, különben a vásárlás során használhatatlanná válik.
A meggyűrődött, sérült csomagolás étvágytalanná teszi a fogyasztót, ami hatással lehet a vállalkozás hírnevére, így tehát a jövőbeni eladásokra is.
Egy hosszú út során a termékeket többször átpakolhatják, külső hatások érhetik mely során könnyedén baja eshet, ha nem bomba biztos csomagolással rendelkezik.
A megfelelő élelmiszer csomagolás biztosítja, hogy az ételek „jól utazzanak”, és olyan állapotban érkezzenek célba, ahogy vásárlóid elvárják.
Hatékony márkaüzenet
A személyre szabott csomagolás a tökéletes módja annak, hogy a márkádat a közönség elé tárd, és minél jobb a csomagolás, annál hatékonyabb lesz a marketing. Az új ügyfelek számára ez lehet az első bemutatkozás a márkával kapcsolatban, és ugye Te is jó benyomást szeretnél kelteni?
A termékek gyűjtőcsomagolása során is számít a márkaüzenet. Például egyedi dobozgyártással igazán különlegessé teheted márkádat, termékedet egyaránt. Az egyedi dobozgyártás során megtervezheted gyűjtőcsomagolásod formáját, méretét, így a számodra legkézenfekvőbb csomagolást tudod biztosítani termékeidnek.
Emellett, még egyedibbé teheted gyűjtőcsomagolásodat, ha márkád színeit, logóját, esetleg a márkára jellemző képet vagy szöveget jelenítesz meg az oldalain. Egyből odavonzza a tekintetet, nem igaz?
Megóvja az élelmiszert a szennyeződéstől
Az élelmiszer csomagolás megvédi a belsejében lévő terméket a szennyeződéstől, ami segíthet minimalizálni az élelmiszerbiztonsági aggályokat és a termékek visszahívásának szükségességét.
A termékek visszahívása elegendő lehet a márka hírnevének és hitelességének tönkretételéhez, a szennyeződés pedig súlyos esetekben akár pert is eredményezhet. Függetlenül attól, hogy tasakot, zárt zacskót vagy dobozt választasz, gondoskodnod kell arról, hogy a benne lévő terméket ne befolyásolja a környező környezet.
A gyűjtőcsomagolás legalább annyira fontos, mint magának a terméknek a csomagolása. Hiszen a boltok polcaira már gyűjtőcsomagolás nélkül kerül a termék, így elengedhetetlen, hogy makulátlan tisztaságú és sérülés mentes legyen.
Fokozza a frissességet
A csomagolás nemcsak az élelmiszert védi, hogy megőrizze esztétikai vonzerejét, hanem frissen is tartja az élelmiszert, így a termék íze és minősége érintetlen marad.
Biztosítja az élelmiszer jó eltarthatóságát is, így az ügyfelek meghatározott ideig megőrizhetik az árut, mielőtt elfogyasztják.
Például, szárított áru esetében érdemes visszazárható zacskót választani, hogy a termék élettartamát meghosszabbíthasd, és a fogyasztónak ne kelljen a teljes mennyiséget felhasználnia.
Növeli az eladásokat
A tetszetős csomagolás csodákra képes. Növelheti az eladásaidat és ismételt vásárlásra ösztönözheti a fogyasztókat.
A termék értékesítése során a versenytársakkal is számolni kell. Ebben az esetben pedig a csomagolás lehet a döntő ok, amiért mégis a Te termékedet fogják választani.
Ha például újrahasznosított csomagolást kínálsz, azok, akik fenntartható alternatívákat keresnek, nagyobb valószínűséggel választják a Te termékedet.
Kommunikációs módszer
Akár termékcsomagolásról, akár gyűjtőcsomagolásról beszélünk, csomagolásodat használhatod arra, hogy üzenetet közvetíts célközönséged felé.
Ha például vegetáriánus, vegán vagy bio termékeket árulsz, fontos, hogy a csomagolás egyértelmű üzenetet küldjön a vásárlónak. Ezáltal megerősítheted miről is szól a terméked valójában.
Költségmegtakarítási lehetőség
Az élelmiszer csomagolás költséghatékonyságát számos tényező befolyásolhatja, a választott anyagoktól a méretig.
Így, ha egy könnyen kezelhető csomagolási stílust választasz, hatékonyabbá teheted a termékek polcra kerülését.
Az élelmiszerek csomagolásának típusa létfontosságú annak biztosításához, hogy az élelmiszerek védettek, biztonságosak legyenek a szennyeződéstől, és könnyebben szállíthatók legyenek.
Emellett a csomagolás nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy vállalkozásodat hatékonyabban értékesítsd meglévő és potenciális ügyfeleid számára.
Segít abban is, hogy a márkádat személyesebbé, vásárlóközelibbé tegye, ezáltal több értékesítést hajthatsz végre és javíthatod hírnevedet.
Az egyedi gyűjtőcsomagoláshoz látogass el üzletünkbe, és álmodjuk meg együtt a tökéletes csomagolást terméked számára.