A jó csomagolás 8 jellemzője

Egyedileg tervezett csomagolás

A csomagolás megtervezése ugyanolyan fontos, mint maga a termék: vonzza a vásárlókat, eszükbe juttatja a márkádat, és megadja a vásárlóknak azokat az információkat, amelyeket tudniuk kell a termék megvásárlásához.

Csomagolt termékek

A vásárlók szeretik azt gondolni, hogy tudatosan vásárolnak, nem impulzívan teszik azt, és nem befolyásolja őket a csomagolás.

Pedig Te is tudod, hogy habár nem feltétlenül vallod be magadnak, számít a csomagolás.

Nézzük meg azokat a jellemzőket, amelyektől igazán jó lesz egy csomagolás.

  • Kiskereskedelmi követelmények

A tervezési folyamat megkezdése előtt fontos meghatározni a kiskereskedők követelményeit. 

Ehhez elemezhetjük a vásárlási adatokat, és figyelembe vehetjük, hogy melyik csomagolás a legmegfelelőbb tároláshoz, hogyan tudják őket eltárolni a polcokon, illetve, hogy milyen típusú csomagolások fogynak a leginkább.

Természetesen a csomagolást neked is el kell tárolnod a raktárodban, az üzleted polcain, így azokat a szempontokat is figyelembe kell venned.

Így jó tudni:

  • Polc méreteket
  • Eladási arányt
  • Raktárrendszer típusát
  • Raklap típusát, súlyát

Ezek az adatok már egyértelmű útmutatót nyújtanak a csomagolás megtervezéséhez.

  • Kényelmes

Egy jó csomagolásnak kényelmesnek kell lennie. 

A csomagolást úgy kell elkészíteni, hogy a terméket kényelmesen át lehessen vinni egyik helyről a másikra, és minden személy – beleértve a fogyasztókat is – könnyen kezelhessék. 

A csomagolás méretének és formájának is kényelmesnek kell lennie a kiskereskedők számára a boltban, vagy a fogyasztók számára, hogy otthonukban tartsák. A csomagolás kialakítását lehetőség szerint újra felhasználhatóvá kell tenni.

  • Eredetiség és kreativitás

Az egyik módja, hogy egy csomagolás megkapó és hívogató legyen, az az egyediség.

A kiváló minőségű, ötletes csomagolás használata, azt jelzi a vásárlók számára, hogy jelentős időt, gondolkodást szántunk az elkészítésére.

A nagyszerű csomagolásnak köszönhetően pedig könnyedén kiemelkedhetünk a versenytársakkal szemben.

  • Világossá kell tenni a márkát és a célt

Akár nagyobb összeget, akár kisebbet szánsz a csomagolásra, a célt világossá kell tenni, különben senki nem fogja megvásárolni őket.

Az emberek nem vásárolnak meg semmit, ha nem tudják mi az, és mit csinál. Ezért fontos, sokszor a gyűjtőcsomagoláson is megemlíteni fontosabb információkat.

  • Stílus

A stílust említve a már jól bevált módszerhez kell ragaszkodnunk: a kevesebb néha több. 

Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehet színes, feltűnő vagy igazán egyedi.

Csupán arra gondolunk, hogy ne próbálj meg mindent egyszerre rázúdítani a vásárlóra.

Egy jó tervezés kiemelkedik a versenytársak közül, és nem kell „hangosnak, bonyolultnak” lennie ahhoz, hogy észrevegyék.

  • Kommunikatív

Az előbb azt mondtuk, hogy ne legyen túl zajos, túl zsúfolt. Most azonban azt is javasoljuk, hogy legyen kommunikatív.

Már elvesztetted a fonalat? Ne aggódj, mindjárt megérted.

Egy jó csomagolás kommunikatív, tájékoztatást ad a vásárlóknak a használhatóságról, minőségről. Egy jó csomagolás csendes eladóként működik. 

Ezt elérheted úgyis, hogy nem töltesz ki minden apró helyet a csomagoláson mintával vagy szöveggel, de közben mégis megfelelően tájékoztatod a célcsoportodat.

  • Legyen zöld

Napjainkban sok fogyasztó egyre inkább környezettudatossá válik, és ez vásárlási döntéseikben is meglátszik. 

Ezért a környezetbarát csomagolás használata vonzó lesz a hasonló gondolkodású fogyasztók számára, miközben hatékonyan növeli a márka vonzerejét.

  • Érzelmeket kell ébresztenie
Csomagolás elvitelre

Az érzelmek szorosan kapcsolódnak az emlékekhez, és az érzelmeket kiváltó márkacsomagolások emlékezetesebbek, mint azok, amelyek nem váltanak ki semmit. 

Az, hogy pontosan melyek ezek az érzelmek, változhat. Egyes márkák például a fogyasztók nosztalgiájának, örömének vagy vágyának érzetét keltik. 

Az emberek érzelmeit felemésztő marketing hatékonyabb, mint az a marketing, amely egyszerűen csak a funkciókat és az előnyöket hangoztatja. Ennek az az oka, hogy az agy érzelmi részei kulcsfontosságúak a hosszú távú emlékek kialakításában.

Gondolj csak bele, hogy nyáron milyen hangulatú reklámokat látsz a TV-ben? Nyár, meleg, jó idő, Balaton…

Ezek pedig eszedbe juttatják a gyerekkorodat, és máris kedved támad lemenni a Balatonra, hogy kipróbáld a TV-ben reklámozott üdítőt.

Próbáld meg ezt átültetni a csomagolásodba is.

Neked milyen a tökéletes, izgalmas, kreatív csomagolásod?

Várjon!

Kérjen személyre szabott ajánlatot!

Mielőtt elmegy, próbálja ki egyedi doboztervezőnket!

Kimetszett dobozok hullámpapírból