A színek és formák szerepe a döntéshozatalban

Az élet minden területén érezzük, hogy egyre nagyobb szerepet kap a dizájn, legyen ez akár egy autó, egy okostelefon, egy honlap, esetleg egy termék csomagolása.

Számos vállalat felismerte ezt a trendet, így igyekeznek eleget tenni az aktuális fogyasztói elvárásoknak.

Ez a megközelítés azért is hatásos, mert növeli a versenyképességet, és ha valaki jól csinálja, akkor nagyobb mennyiségű profitot termel. Nem beszélve arról, hogy a vásárlók elégedettebbek és hűségesebbek lesznek a márkával szemben.

Ha csak magunkból indulunk ki, egy első találkozás során a külső alapján ítéljük meg a másikat. Persze ez a vélemény változhat, ahogy egyre jobban megismerjük egymást, de a legelső benyomás mindig külső alapján történik.

Emellett hajlamosak vagyunk arra is, hogy egy sokak által kedvelt márkát jobb garanciának tekintsünk, és előnyben részesítsük.

Hogyan néz ez ki a csomagolás esetében?

Az első benyomásunk egy termékről nagymértékben függ a külsejétől, vonzó csomagolásától. Hiszen általában csak a színét, illetve a formáját látjuk.

Nézzünk néhány kutatást:

  • Egy 1986-ban elvégzett vizsgálat igazolta a csomagolás színe és a termék ízének megítélése közötti összefüggést. Ebben a vizsgálatban azonos márkájú (ízű, minőségű) csokoládészeleteket csomagoltak tíz különböző színű papírba, ezután pedig 8 és 12 éves gyermekekkel kóstoltatták végig őket. 

A gyermekek 83%-a gondolta úgy, hogy az általa kiválasztott színű ízletesebb volt a többinél. 

  • Egy hasonló kutatás során összefüggést fedeztek fel a kávé ízének, zamatának, illetve a kávéscsésze színe között.
  • Charles Spence, az Oxfordi Egyetem pszichológia professzora kutatásai során megállapította, hogy egy eper ízű mousse tíz százalékkal édesebb, ha egy fehér tányérban szervírozzák, mint amikor egy feketében tálalják.

A szín, mint befolyásoló tényező

A marketing során a színnek nagyon fontos szerepe van, hiszen egy rosszul választott szín a termék sikertelenségével járhat, amely a márkára is kihatással van.

Egy termék csomagolásánál a színek feladata, hogy felkeltse a vásárló érdeklődését, végül pedig megvásárolja a terméket.

Ezen felül a szín az, amit először észreveszünk. Egy üzletbe belépve mindig bizonyos színeket veszünk észre, melyeket a márkával azonosítunk.

Egy figyelemfelkeltő, egyedi színnel borított csomagolású terméket nagyobb eséllyel vásárolnak a fogyasztók.

A szín alapján beazonosítjuk a minőségét, az árát, sőt még az ízét, illatát is ez alapján tudjuk elképzelni. Nem véletlenül van egy epres illatú tusfürdőnek rózsaszínes-pirosas csomagolása.

A termékekhez egyértelműen tudunk színt társítani, emellett pedig vásárlásunkat befolyásolja az aktuális kedvenc színünk is.

Az aktuális kedvenc színünk az életünk különböző területein megjelenik. Például az öltözködésünknél, az otthonunk dekorációjánál, illetve az általunk vásárolt termékeknél is. 

Így tehát érdemes alaposan kiismerünk a célközönségünket, hogyan biztosan megfelelő színű csomagolást válasszunk.

A forma, mint befolyásoló tényező

Ugyanúgy, mint a szín, a forma is hozzájárul a döntésünkhöz egy termék megvásárlása során. Egy csomagolás alapvető jellegzetessége a formája, és úgy összességében a külső megjelenése. 

Egy kreatív, újszerű dizájn sokkal jobban felkelti az érdeklődő figyelmét, mint egy unalmas, hétköznapi forma, így vásárlása során is előnyben részesíti az újdonságot.

Érdekesség, hogy a férfiak és a nők különböző formákat preferálnak. A nők leginkább a nőiesebb, kerekebb formákat választanak, míg a férfiak a szögletesebb termékeket preferálják.

Összességében tehát elmondható, hogy alaposan át kell gondolnunk a csomagolásunk szín és forma választását, ezáltal elnyerve célközönségünk tetszését.

Megnyerő külső? – Egyedi gyártású doboz a nyerő

Webshopos csomagküldésnél még nehezebb dolgunk van, hiszen nem találkozunk személyesen a vásárlóval, így a meggyőzés sem megy olyan könnyen.

A kicsomagolási élményt számára azonban biztosíthatjuk egy megnyerő, egyedi csomagolással.

A legtöbb webshop még az egyszerű, barna kartondobozt alkalmazza csomagküldésre, amelyen csak a vevő, illetve a cég adatai vannak feltüntetve.

Mennyivel kellemesebb élményt nyújt, hogyha a csomagolásod egy különleges formával van ellátva, emellett pedig egyedi minta vagy logó helyezkedik el a felületén?

A barna hullámkarton dobozt nem is kell lecserélned, csupán a webshopodra, szolgáltatásodra jellemző grafikával kell ellátnod. Emellett pedig egyedi nyomtatású ragasztószalaggal is kitűnhetsz versenytársaid közül.

Egy egyedi csomagolás új szintre emeli a kicsomagolás élményét!

Hiszen a rendelése során nem csak egy egyszerű dobozt kap, amely az út során itt-ott megsérült egy kicsit. Hanem egy különleges, személyre szabott csomagolást, amely hozzájárul ahhoz, hogy legközelebb is tőled vásároljon.

A Miniker üzletében segítünk megvalósítani elképzeléseidet, hogy a terméked is egy igazán különleges védő csomagolást kapjon!

Várjon!

Kérjen személyre szabott ajánlatot!

Mielőtt elmegy, próbálja ki egyedi doboztervezőnket!

Kimetszett dobozok hullámpapírból