A világ gyors fejlődésének köszönhetően ma már elképzelhetetlen számunkra egy digitalizáció nélküli élet.
Mindennapjaink során egyre többet hagyatkozunk okos eszközeinkre, illetve az internet nyújtotta végtelen lehetőségekre.
Az online tartalmak elterjedésével különböző fogyasztói trendek alakultak ki, melyek egy újfajta marketing stratégiát igényelnek. Nézzük meg, milyen fogyasztói trendek aktuálisak jelenleg a csomagoláshoz kapcsolódva. Ezek a trendek folyamatosan változnak, ezért igyekeznünk kell lépést tartanunk a körülöttünk lévő világgal, és a fogyasztói igényeknek maximálisan megfelelni.
Felvilágosult fogyasztó, aki kihasználja az internet nyújtotta lehetőségeket
Az internetet senkinek sem kell bemutatni. Olyan régóta velünk van, hogy talán már nem is emlékszünk milyen volt, amikor nem volt.
Segítségével olyan információkhoz juthatunk, melyek segíthetnek egy adott szolgáltatás, vagy termék kiválasztásában.
A kereső segítségével csak rákeresünk egy adott termékre, majd több 100 oldal jelenik meg remélve, hogy rájuk esik a választásunk.
Míg egy üzletben azon gondolkodnánk, hogy vajon a másik helyen mennyibe kerülhet ugyanez a termék, addig itt lehetőségünk nyílik az összes szimpatikus honlapot végig böngészni.
Összehasonlíthatjuk az árakat, paramétereket, szállítási költségeket, sőt, még véleményt is írhatunk.
Környezetvédelem, mert zöldnek lenni menő
A társadalmunkra jelenleg nagy hatással van a környezetvédelem. A környezettudatosság pedig nem csak a vállalatoknál, de a fogyasztóknál is megmutatkozik. Vásárlási szokásaikat igencsak befolyásolja, gondoljunk csak akár a műanyag nejlon zacskók helyettesítőjére, a bevásárló zsákra.
A korlátozásoknak köszönhetően az egyszer használatos műanyagokat már be is tiltották, így egyre inkább háttérbe szorulnak ezek az anyagok, és helyet kapnak a környezetkímélőbb alternatívák.
A fogyasztók a vásárlásaik során is előnyben részesítik a természetes alapanyagokból készült csomagolást, legyen az akár hullámkarton doboz, akár 100%-ban újrahasznosított műanyag.
Tudatos életmód, azaz természetes, állatkísérlet mentes termékek
A modern fogyasztói trendek közé tartozik a tudatos életmód is. A környezettudatossághoz kapcsolódva, Földünk, és az állatok védelméért egyre többen hajlanak a tudatos életmód irányába. Ez nemcsak az étkezésben vagy a mozgásban nyilvánul meg, egyre többen választják a természetes alapanyagokból készült kozmetikumokat, tisztítószereket stb.
Ha a termék maga természetes alapanyagú, állatkísérlet mentes, magától értetődő, hogy a csomagolásának is annak kell lennie. A termék önmagában még nem elég megnyerő, a vállalatoknak a csomagolással is alkalmazkodnia kell a fogyasztókhoz.
Élmények megosztása
Mindennapi életünk része a megosztás. Legalább egy közösségi oldalon Te is biztosan jelen vagy, így nem lesz meglepő számodra ez a jelenség sem. Ezek a megosztó felületek lehetőséget nyújtanak, hogy kapcsolódjunk másokkal, megosszuk a számunkra fontos pillanatokat, élményeket.
Ez a trend webshopként és üzletként is hasznunkra válhat.
Rengeteg weboldal kínálja fel a lehetőséget, hogy értékeljük a szolgáltatást, terméket. Ahogy már említettük, manapság legtöbbször az interneten nézünk utána egy terméknek.
Mi alapján fogjuk kiválasztani azt a bizonyos termék/szolgáltatást? Természetesen a vélemények alapján. Ha kétségeink vannak, ezekből szinte biztos egyből megtudjuk, hogy az adott termék jó minőségű-e, a weboldal megbízható-e, volt-e bármi probléma a szállítás során stb.
A jó értékelés tehát megerősíti a vásárló bizalmát és segít elhatározásra jutni. Ha például a webshopodból rendelt áru sérülten érkezik meg, mert nem fektettél elég nagy hangsúlyt a megfelelő csomagolás kiválasztására, akkor bizony sok jóra nem számíthatsz.
Ha viszont a csomagolásod örömet okozott az ügyfélnek, esetleg egy kupont is rejtettél a rendelés mellé, akkor az értékelésed is kedvezőbb lesz.
Kényelem a fő szempont, azaz a gyors és egyszerű az aktuális szlogen
A felgyorsult életmódunkba sokszor nem fér bele, hogy munka után még órákat nézelődjünk az üzletekben a tökéletes ruhára, cipőre, ajándékra vadászva.
Mennyivel egyszerűbb, amikor az otthonunk kényelméből böngészhetjük a kedvenc oldalainkat, és pillanatok alatt adhatjuk le a rendeléseinket.
A fogyasztói igényeket figyelembe véve a vállalatok is jobban figyelnek a logisztikára, illetve igyekeznek a szállítási időt is lerövidíteni.
Ha eddig még nem gondolkoztál az üzletedhez kapcsolódó webshop kialakításán, akkor ennek is eljött az ideje.
Számos ügyféltől foszthatod meg magad, hogyha a rendelés hiánya miatt másra esik a választások.
Személyre szabott, különleges termékek, tehát minél egyedibb, annál jobb
Az online rendelésnél nincs is rosszabb, mint amikor egy lepukkant, megviselt, egyszerű, barna dobozban érkezik meg az áru.
Az biztos, hogy ezzel elveszítheted a vásárlód bizalmát, és a legközelebbi rendelését már nem a Te weboldaladon fogja leadni.
Egy márka és egy fogyasztó között az internetes rendelésnél a legnehezebb feladat a kapcsolat kialakítása, a bizalom elnyerése. Hiszen nem találkozik veled személyesen, nem tudod őt úgy meggyőzni, mint egy üzletben.
Más módszerekkel kell lenyűgöznöd.
Ilyen lehet egy egyedi tervezésű csomagolás. Amikor nemcsak a csomagolás formája különleges, de még a design is figyelemért könyörög. Amikor a kicsomagolási élményt különlegessé teszed. Amikor a logóddal ellátott dobozról egyből tudni fogja milyen termék lapul a csomagban.
Ilyen egy jó csomagolás.
Látogass el üzletünkbe, és lepd meg vásárlóidat egy különleges csomagolással!