Így adja el a terméket a csomagolás

Egyedi csomagolás

Meglepődnél, hogyha azt mondom, hogy sokszor nem is a termék a fontos, hanem a csomagolás?

Persze ez enyhe túlzás, de valahol mégis igaz.

Gondolj csak bele. 

Egy társkereső oldalt pörgetve meglátsz valakit, aki igazán megtetszik neked. De mi alapján gondolod szimpatikusnak, ha még nem is találkoztál vele? Természetesen a külseje alapján. 

Egy első találkozásnál is csak az illető külseje, kisugárzása alapján tudsz következtetéseket levonni. 

Majd, amikor az első randin kezded kicsit megismerni, akkor azt is megítélheted, hogy milyen ember is ő valójában. 

Csak úgy, mint a csomagolásnál.

Egy ismeretlen terméknél mi az, amiért leveszed a polcról? A vonzó csomagolás miatt. 

A vásárlás pszichológiája

Sok ember tekinthető impulzív vásárlónak. Amikor csak úgy hirtelen döntésből megveszi azt a terméket, ami egyből megfogja. 

Ezt a pillanatot kell kihasználni. Hiszen a fogyasztónak legtöbb esetben nincs túl sok előzetes információja a termékkel kapcsolatban, ezért olyat választ, amelynek a csomagolása felhívja magára a figyelmét.

Nemcsak a termékcsomagolásnál, de egy webshopos csomagküldésnél is fontos tényező lehet a csomagolás.

Milyen egy tökéletes csomagolás? 

  • a termék állagához, méretéhez tökéletesen illik az alapanyag
  • nem mozog benne a termék, így nem szükséges sok térkitöltő anyag
  • a lehető legnagyobb biztonságot nyújtja
  • tartalmazza a legfontosabb információkat
  • kellemes benyomást kelt

A csomagolás számos alapvető szerepet tölt be a mai vállalatok és vásárlóik életében, emellett számos marketinggel, értékesítéssel kapcsolatos funkciót tölt be. 

A csomagolás egyik fontos szerepe a termékek védelme a szállítás során és egészen addig a pillanatig, amikor a vásárló kinyitja a csomagot. Ha a termék sérülten érkezik a megrendelőhöz, akkor a cégről kialakított képe is azonnal megváltozik, és kénytelen lesz cseréltetni a terméket, vagy nem ad újabb lehetőséget és a pénzét kéri vissza.

A csomagolásnak könnyen kinyithatónak kell lennie, mivel ez jobb vásárlói élményt biztosít. 

A csomagolás következő szerepe az, hogy segítse a vásárlót a termékek azonosításában. Így tehát a csomagolásnak elengedő információt kell tartalmaznia ahhoz, hogy a fogyasztó egyből megállapíthassa a doboz tartalmát. 

Ezt könnyedén megoldhatjuk egy egyedi csomagolással, hiszen a márkaelemeket, saját logókat, a vállalatra jellemző színeket könnyedén beazonosítja a vásárló. 

A csomagolás hatalmas márkaismertségi lehetőség, azonban megálmodásában nincs könnyű dolgunk, hiszen tökéletesen képviselnie kell a termékünket, cégünket. 

Milyen egy tökéletes egyedi tervezésű csomagolás?

Az eladás szempontjából az egyedi tervezésű dobozoknál a legjobb, hogy ha a doboz betekintést enged a beltartalomba. Marketing szempontból kifejezetten előnyös, hiszen egy ismeretlen terméknél szeretjük látni, hogy mi az, amit megveszünk.

Ezen kívül pedig az is hozzásegít az eladáshoz, ha a csomagolás egyedi, színes, látványos, illetve valamilyen módon megszólít. Legyen ez egy kép, egy üzenet, esetleg egy idézet. Valami, amitől személyesebbé válik.

A márka kialakításának szerepe

Akár akarjuk, akár nem, egy ismert márkának különösen nagy befolyása van. A márkához kapcsoljuk a terméket. 

Ahogy kimondom, hogy Apple, mindenki tudja mire gondolok. Olyan szavak jutnak eszünkbe, mint minőségi, ismert, drága, „menő”. A márka és a hozzá kapcsolt termék eggyé válik. Ha a márkáról jó véleménnyel vagyunk, akkor nagy valószínűséggel a terméket is szeretni fogjuk. 

Egy jól felépített márka tehát képes befolyásolni a vásárlókat.

Egy jó csomagolással hasonló eredményt tudunk elérni. Így amint megpillantja a vásárló a csomagolást, máris tudja milyen termék van benne.

Egyedi tervezésű dobozra vágysz? Esetleg a vállalatod logóját rányomtatnád a hullámkarton dobozokra? Várunk szeretettel az üzletünkben!

Várjon!

Kérjen személyre szabott ajánlatot!

Mielőtt elmegy, próbálja ki egyedi doboztervezőnket!

Kimetszett dobozok hullámpapírból