A fizikai termékek értékesítése nem egyszerű tevékenység, mivel számos műveletet és tényezőt kell figyelembe venni.
A weboldal tartalmától a termékcsomagolásig minden márkának olyan megfelelő stratégiát kell alkalmaznia, amely biztosítja a következetes üzleti növekedést.
Természetesen a célok között szerepel a márka ismertté tétele és a vásárlók lojalitásának javítása.
Hogyan lehet ezt megtenni? Több lehetőség is rendelkezésünkre áll.
Javíthatjuk az ügyfelek hűségét csupán azáltal, hogy elképesztő kicsomagolási élményt biztosítunk.
Mit értünk ez alatt? Az online értékesítés nem egyszerű. Fizikailag nem lépünk kapcsolatba az ügyféllel, ezért olyat kell neki nyújtanunk, amitől úgy érzi továbbra is innét szeretne vásárolni.
Rendelkezésünkre állnak különböző méretű, formájú, színű dobozok. Itt az ideje kihasználni ezeket a lehetőségeket!
Íme a 3+1 legfontosabb tippünk a márkaépítéssel és csomagolással kapcsolatban:
- 1. Kiskereskedelmi követelmények
Legyél következetes!
A csomagolás szövegének, dizájnjának és stílusának hasonlónak kell lennie a webhely, a logó és a kommunikáció által megjelenített szöveghez, kialakításhoz és stílushoz.
Ha extrém sporteszközöket árulsz, használhatsz merész színeket, motivációs szöveges üzeneteket.
Ha a webshopodban szinte minden megtalálható, akkor inkább a webshop és a márka nevére, színeire koncentrálj.
A márka üzenete minden csatornán következetes legyen, beleértve:
- A webhelyedet.
- A marketing eszközöket.
- A kommunikációs stílusodat.
- A csomagolás kialakítását és szövegét.
A csomagolás kialakítása során éreztesd vásárlóiddal, hogy fontos a véleményük!
- 2. Cél a túlteljesítés
A túlteljesítés azt jelenti, hogy váratlan értéket biztosítunk ingyenesen.
Vásárlóink ettől különlegesnek érzik magukat, és megjegyzik márkánkat.
A túlteljesítéssel megmutathatjuk, hogy törődünk a vásárlók elégedettségével.
Ideje kreatívnak lenni!
Próbáld meg elérni a „wow” effektust. Például a dobozba csomagolhatsz apró meglepetéseket. Ilyen lehet egy kupon, egy köszönő levél, egy termék leírás, egy plusz ajándék.
A nagyszerű csomagolásnak köszönhetően pedig könnyedén kiemelkedhetünk a versenytársakkal szemben.
- 3. Ne riadj vissza a csomagolásba való befektetéstől
Sokan félnek egy drágább csomagolást kialakítani, mert úgy gondolják, hogy a csomagolás csak a termék védelmét szolgálja, kibontás után a csomagolás úgyis a kukába kerül.
Érd el, hogy ne így legyen!
A csomagolásba való befektetés a legjobb intézkedés, amellyel optimalizálhatjuk márkánk megjelenését, hangulatát és minőségét.
A szövegírás is fontos szempont, Ha nem vagy jó szövegíró, akkor az üzenetedet sem tudod megfelelően átadni.
A csomagolás azonban áthidalhatja ezt a nehézséget. A csomagoláson megjelenített motívumokkal, képekkel adhatod át a gondolataidat.
Tehát érdemes a csomagolásba fektetni.
Mi segíthetünk egy praktikus, innovatív design kialakításában!
- 4. Történetet mesélj a csomagolással
Javíthatja vásárlói élményét, ha valami eredetit nyújtasz.
Például a csomagoláson keresztül megoszthatsz egy történetet, játékra invitálhatod őket stb.
6 megkapó kisvállalkozási csomagolási ötlet
Csomagolás hullámkarton dobozzal
A hullámkarton doboz a megmentőd! Különböző méretekben, színekben érhető el, és minden termék számára tökéletes csomagolást biztosít.
Törékenyebb árut csomagolnál? Válassz több rétegű hullámkarton, így biztosan nem esik baja a szállítás során.
A hullámkarton doboz emellett könnyedén eltárolható, hiszen lapra szerelt formájában
akár a szekrény mögött is éveken keresztül eltárolhatod.
Felhasználhatod más termékek csomagolásához is. Gyermekeid kinőtt ruháinak, játékainak is jó védelmet biztosít, de könyveket, albumokat is bátran tárolhatsz benne.
Használatával pedig még a környezetünket is véded! Egy hullámkartont 7x lehet ledarálni, majd bálázni, így egy hullámkarton doboznak akár 8 élete is lehet!
Így legyen vonzó nyáron is a csomagolásod
A vevőben az első benyomás a csomagolással alakul ki. Ezért a csomagolással kapcsolatban minden számít. A szín, a szöveg, a méret, az üzenet, a funkció, a bónuszok, ezeknek az elemeknek a kombinációja – melyik a legjobb?
Sok mindent meg kell fontolni, de nem kell egyszerre mindent kipróbálni. Próbáld megtalálni a számodra megfelelőt.
Ha követed a fent említett tippeket, biztos lehetsz benne, hogy tökéletes csomagolást fogsz létrehozni!