Az elmúlt évtizedben teljesen megváltozott az e-kereskedelmi termékek piaca. Emellett pedig nőtt a kereslet a szállítást, logisztikát, valamint az egyedi ügyfélkapcsolati pontot teremtő termékcsomagolási megoldások iránt.
Az e-kereskedelmi vállalkozások számára az egyetlen lehetőség, hogy kapcsolatot alakítsanak az ügyféllel, a szállítás és a teljesítés. Lehet, hogy a terméket csak egy futáron keresztül kapja kézhez a terméket, azonban itt is vannak marketinglehetőségek, melyek a vállalat előnyére válhatnak.
Sokáig a csomagolás csak abból a szempontból volt érdekes, hogy megvédje a terméket a szállítási folyamat során, így figyelmen kívül hagyták a benne rejlő lehetőségek kihasználását.
Egy márkás, figyelemmel ellátott csomagolás is képes arra, hogy megvédje a terméket, emellett pedig emellett pedig emlékezetes pillanatot teremtsen.
Mi a termék csomagolása?
A termékcsomagolás során megtervezzük és elkészítjük a termékhez tartozó gyűjtőcsomagolást. Több e-kereskedő is logójával ellátott csomagolást hoz létre, hogy örömet szerezzen fogyasztóinak és javítsa a jövedelmezőséget.
A csomagolás célja ebben az esetben, hogy további értéket biztosítson ügyfele és vállalkozása számára azáltal, hogy pozitív első benyomást kelt a márkáról, ideális esetben pedig emlékezetessé teszi ezt az élményt.
A termék csomagolásának jelentősége
Egy online webshopnak kevesebb lehetősége van, hogy örömet szerezzen egy fizikai üzlethez képest. Egy üzletben például a terméket kézzel foghatjuk, tapinthatjuk. Online vásárlás során erre nincs lehetőségünk, ezért még fontosabb, hogy kihasználjuk a rendelkezésünkre álló érintkezési pontokat, és emlékezetes élményt nyújtsunk, ezáltal is kiemelve magunkat a versenytársak közül.
Ne felejtsük el azt sem, hogy az emberek szeretik megosztani pozitív élményeiket, tapasztalataikat. Biztosan Te is ismered az „unboxing” kifejezést, számtalan videó található róla például YouTube-on. A videó során a fogyasztók vagy a termék tulajdonosai mutatják be a kicsomagolás élményét. Lépésről lépésre bontják ki a csomagot, míg végül elérnek a termékig. Ezáltal is segítik a termék és a márka bevezetését, így téve ismertté.
A termék csomagolásának típusai
A csomagolás kihagyhatatlan lépés, mindenképpen be kell csomagolni a terméket a biztonságos szállítás érdekében. Nézzük meg milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre, ha csomagolni szeretnénk:
– Hullámkarton dobozok
– Párnázott levelezők
– Táskák és borítékok
– Egyedi termék csomagolás
1. Hullámkarton dobozok
Hacsak nem egy nagyon kicsi vagy rendkívül tartós terméket szállítunk, a legtöbb termékhez egy bizonyos típusú és méretű dobozra van szükség, hogy megvédje a rendelést a biztonságos szállítás érdekében, valamint valamilyen térkitöltőt.
A kereskedők által leggyakrabban használt csomagolás a hullámkarton doboz. Erősek, könnyű őket szállítani, emellett pedig újrahasznosíthatók. Több standard méretben is létezik, emellett pedig a hullámrétegek száma is növelhető. Nehéz, törékeny termékek esetében érdemes több rétegű hullámkarton dobozt alkalmazni.
2. Párnázott levelezők
Kisebb, lapos termékekhez a legjobb választás a párnázott tasakok, melyek belsejében buborékfólia található. Ebben feladhatunk például ékszereket, könyvet, kézműves termékeket stb. A belső rétegnek köszönhetően még így is képes megvédeni a benne található terméket.
3. Táskák és borítékok
Könnyű, de egyáltalán nem sérülékeny termékekhez választhatjuk a borítékokat vagy papír tasakokat. Ezek könnyen tárolhatók, általában önzárók, így könnyű szállítást biztosít.
Ezek a termékek belülről nincsenek kipárnázva, például buborékfóliával, így valóban csak olyan termékek számára tervezték, melyek nem sérülékenyek.
4. Egyedi termék csomagolás
Már említettük, hogy mennyire fontos a kicsomagolási élmény biztosítása, erre a feladatra a legjobb választás az egyedi dobozok készíttetése.
Rengeteg különböző lehetőség áll rendelkezésünkre, választhatunk egy különleges formát a csomagolásnak, nyomtattathatunk rá képet, szöveget, logót, esetleg nyomtatott ragasztószalagot is használhatunk.
A forma, a színvilág és a minta csak rajtunk áll. Olyan végeredményt hozhatunk létre, mely egyedülálló a piacon, és kitűnően tükrözi a vállalatunk értékét.
Az egyedi csomagolás szinte létfontosságú egy már számára, biztosítania kell a legjobb élményt és az értéket a fogyasztók számára.
Hogyan tegyük egyedivé a csomagolási élményt?
Csomagolás
Ahogy már többször is volt róla szó, a csomagolás a legelső, amit meglát a vásárló. Így a legegyszerűbb, ha ezt tesszük egyedivé, például a már említett egyedi tervezésű csomagolással.
Selyempapír
A külső védelem mellett, belülről is egyedivé tehetjük a csomagolást. Egy selyempapír kitűnő lehetőség, hogy még inkább izgalmat keltsen a vásárlóban. Választhatunk egyszerű, vagy színes selyempapírt is.
Névjegykártya, köszönő levél
Igazán exkluzív hatást kelthetünk, hogyha a csomagba elrejtünk egy névjegykártyát vagy egy köszönő levelet. A fogyasztó így fontosnak, különlegesnek érezheti magát, láthatja, hogy valóban foglalkozunk az igényeivel, és körültekintően csomagoljuk be a termékét.
A kreatív csomagolásokról itt olvashatsz.
Szükséged lenne néhány kellékre a csomagoláshoz? Látogass el üzletünkbe!