Ilyen egy emlékezetes kicsomagolási élmény

Az elmúlt évtizedben teljesen megváltozott az e-kereskedelmi termékek piaca. Emellett pedig nőtt a kereslet a szállítást, logisztikát, valamint az egyedi ügyfélkapcsolati pontot teremtő termékcsomagolási megoldások iránt.

Az e-kereskedelmi vállalkozások számára az egyetlen lehetőség, hogy kapcsolatot alakítsanak az ügyféllel, a szállítás és a teljesítés. Lehet, hogy a terméket csak egy futáron keresztül kapja kézhez a terméket, azonban itt is vannak marketinglehetőségek, melyek a vállalat előnyére válhatnak.

Sokáig a csomagolás csak abból a szempontból volt érdekes, hogy megvédje a terméket a szállítási folyamat során, így figyelmen kívül hagyták a benne rejlő lehetőségek kihasználását.

Egy márkás, figyelemmel ellátott csomagolás is képes arra, hogy megvédje a terméket, emellett pedig emellett pedig emlékezetes pillanatot teremtsen.

Mi a termék csomagolása?

A termékcsomagolás során megtervezzük és elkészítjük a termékhez tartozó gyűjtőcsomagolást. Több e-kereskedő is logójával ellátott csomagolást hoz létre, hogy örömet szerezzen fogyasztóinak és javítsa a jövedelmezőséget.

A csomagolás célja ebben az esetben, hogy további értéket biztosítson ügyfele és vállalkozása számára azáltal, hogy pozitív első benyomást kelt a márkáról, ideális esetben pedig emlékezetessé teszi ezt az élményt. 

A termék csomagolásának jelentősége

Egy online webshopnak kevesebb lehetősége van, hogy örömet szerezzen egy fizikai üzlethez képest. Egy üzletben például a terméket kézzel foghatjuk, tapinthatjuk. Online vásárlás során erre nincs lehetőségünk, ezért még fontosabb, hogy kihasználjuk a rendelkezésünkre álló érintkezési pontokat, és emlékezetes élményt nyújtsunk, ezáltal is kiemelve magunkat a versenytársak közül.

Ne felejtsük el azt sem, hogy az emberek szeretik megosztani pozitív élményeiket, tapasztalataikat. Biztosan Te is ismered az „unboxing” kifejezést, számtalan videó található róla például YouTube-on. A videó során a fogyasztók vagy a termék tulajdonosai mutatják be a kicsomagolás élményét. Lépésről lépésre bontják ki a csomagot, míg végül elérnek a termékig. Ezáltal is segítik a termék és a márka bevezetését, így téve ismertté.

A termék csomagolásának típusai

A csomagolás kihagyhatatlan lépés, mindenképpen be kell csomagolni a terméket a biztonságos szállítás érdekében. Nézzük meg milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre, ha csomagolni szeretnénk:

–       Hullámkarton dobozok

–       Párnázott levelezők

–       Táskák és borítékok

–       Egyedi termék csomagolás

1. Hullámkarton dobozok

Hacsak nem egy nagyon kicsi vagy rendkívül tartós terméket szállítunk, a legtöbb termékhez egy bizonyos típusú és méretű dobozra van szükség, hogy megvédje a rendelést a biztonságos szállítás érdekében, valamint valamilyen térkitöltőt.

A kereskedők által leggyakrabban használt csomagolás a hullámkarton doboz. Erősek, könnyű őket szállítani, emellett pedig újrahasznosíthatók. Több standard méretben is létezik, emellett pedig a hullámrétegek száma is növelhető. Nehéz, törékeny termékek esetében érdemes több rétegű hullámkarton dobozt alkalmazni.

2. Párnázott levelezők

Kisebb, lapos termékekhez a legjobb választás a párnázott tasakok, melyek belsejében buborékfólia található. Ebben feladhatunk például ékszereket, könyvet, kézműves termékeket stb. A belső rétegnek köszönhetően még így is képes megvédeni a benne található terméket. 

3. Táskák és borítékok

Könnyű, de egyáltalán nem sérülékeny termékekhez választhatjuk a borítékokat vagy papír tasakokat. Ezek könnyen tárolhatók, általában önzárók, így könnyű szállítást biztosít. 

Ezek a termékek belülről nincsenek kipárnázva, például buborékfóliával, így valóban csak olyan termékek számára tervezték, melyek nem sérülékenyek.

4. Egyedi termék csomagolás

Már említettük, hogy mennyire fontos a kicsomagolási élmény biztosítása, erre a feladatra a legjobb választás az egyedi dobozok készíttetése.

Rengeteg különböző lehetőség áll rendelkezésünkre, választhatunk egy különleges formát a csomagolásnak, nyomtattathatunk rá képet, szöveget, logót, esetleg nyomtatott ragasztószalagot is használhatunk. 

A forma, a színvilág és a minta csak rajtunk áll. Olyan végeredményt hozhatunk létre, mely egyedülálló a piacon, és kitűnően tükrözi a vállalatunk értékét. 

Az egyedi csomagolás szinte létfontosságú egy már számára, biztosítania kell a legjobb élményt és az értéket a fogyasztók számára. 

Hogyan tegyük egyedivé a csomagolási élményt?

Csomagolás

Ahogy már többször is volt róla szó, a csomagolás a legelső, amit meglát a vásárló. Így a legegyszerűbb, ha ezt tesszük egyedivé, például a már említett egyedi tervezésű csomagolással.

Selyempapír

A külső védelem mellett, belülről is egyedivé tehetjük a csomagolást. Egy selyempapír kitűnő lehetőség, hogy még inkább izgalmat keltsen a vásárlóban. Választhatunk egyszerű, vagy színes selyempapírt is.

Névjegykártya, köszönő levél

Igazán exkluzív hatást kelthetünk, hogyha a csomagba elrejtünk egy névjegykártyát vagy egy köszönő levelet. A fogyasztó így fontosnak, különlegesnek érezheti magát, láthatja, hogy valóban foglalkozunk az igényeivel, és körültekintően csomagoljuk be a termékét.

A kreatív csomagolásokról itt olvashatsz.

Szükséged lenne néhány kellékre a csomagoláshoz? Látogass el üzletünkbe!

Várjon!

Kérjen személyre szabott ajánlatot!

Mielőtt elmegy, próbálja ki egyedi doboztervezőnket!

Kimetszett dobozok hullámpapírból