Wanapack Papírfeldolgozó Kft. logó

Környezetbarát trendek 2022-ben

Nem először említjük már, hogy a termék csomagolása milyen fontos szerepet játszik fogyasztási döntéseinkben. A logó, a színek, az anyaghasználat, az elhelyezés, illetve még sok más tényező is befolyásolhatja döntéseinket.

De mi a helyzet a környezetre gyakorolt ​​hatásukkal?

Azt tapasztaljuk, hogy ez is befolyásolja a döntéseinket, egyre inkább irányítja a preferenciáinkat.

Sok fogyasztó kezdi hangsúlyozni, hogy mennyire felesleges az áruk túlzott csomagolása, illetve a szervetlen anyagok használata, melyek mind hatással vannak a hulladákproblémára, a környezetszennyezésre.

Az elmúlt években azonban a csomagolóipar számos megoldást fejlesztett ki annak érdekében, hogy csökkentsük a műanyagfelhasználást, és a szénlábnyomunk a lehető legkisebb legyen.

Íme az 5 legjobb környezetbarát csomagolási koncepció 2022-ben:

Az újrafelhasználható csomagolás szintezése

Az elmúlt évek során valószínűleg Te is többször hallottad, hogy hasznosítsd újra, csökkentsd, használd újra. 

A három kifejezés angolul így hangzik: Reduce, Reuse, Recycle. Ezért is nevezik 3R-nek.

Csökkentsd:

Ahogy minden létező felületen elárasztanak minket a reklámok, képesek vagyunk olyan dolgokat is megvásárolni, melyekre valójában nincs is szükségünk. 

Ez a kifejezés arra vonatkozik, hogy gondolkodjunk mielőtt valamit megvásárolunk. Valóban szükségünk van rá? Fogjuk használni, vagy csak a reklám miatt vásárolnánk meg?

A felesleges vásárlások elkerülésével nemcsak a pénztárcánknak teszünk jót, hanem a környezetünknek is.

Használd újra:

Biztosan veled is előfordult, hogy olyan terméket vásároltál meg, amely csak egy felhasználásra elegendő. Megveszed, használod, majd pedig a kukába dobod. Pedig a legtöbb áruból már választhatunk olyat, melyet többször is felhasználhatunk, gondoljunk csak a vászonszatyrokra. 

Válasszunk olyan termékeket, melyet többször is felhasználhatunk és akár évekig jó szolgálatot tehetnek.

Hasznosítsd újra:

A szelektív hulladékgyűjtés senki számára nem idegen, nemcsak otthon, de a városokban, üzletekben is egyre több lehetőségünk nyílik szelektíven gyűjteni a hulladékokat.

Mind a fogyasztók, mind a gyártók sokat tesznek az újrahasznosítás terén, így a csomagolás kialakítása során is keresik ezeket a lehetőségeket.

Egyre több fogyasztó dönt a tudatos vásárlás mellett, például ömlesztett termékeket vásárolnak saját szatyorban vagy a gyümölcsöket, zöldségeket nem csomagolják felesleges nejlonba.

Egyes cégek komoly elkötelezettséget vállalnak a 3R mellett az újrafelhasználható csomagolási lehetőségek bevezetésével.

Ezek a vállalatok újrafelhasználási és újratöltési lehetőségeket biztosítanak a fogyasztóknak.

Tehát például visszaviheted az eredeti csomagolást, amelybe kedvezményesen kaphatsz utántöltést.

Újabb „R” hozzáadása a három R-hez

Az előzőekhez kapcsolódva a következő trend egy újabb R-hez vezet, ami nem mást, mint a Return, vagy visszaküldhetőség.

Sok vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy ösztönözze vásárlóit az újrahasznosítható cikkek visszaküldésére. 

Például a fekete műanyagokok újrahasznosítása kihívást jelent. 

Az üzemekben a hulladékokat szenzorokkal válogatják szét, a fekete műanyagokat viszont nem tudják beolvasni, mert nem képesek visszaverni a fényt.

A műanyag már egyébként is terheli a környezetet, de a fekete műanyagok újrahasznosítása igencsak költséges. Emellett pedig csak fekete műanyagokhoz lehet őket felhasználni.

Így tehát, például egy bőrápoló cég, a Lush arra ösztönzi a vásárlókat, hogy küldjék vissza fekete edényeiket újrahasznosítás céljából. Így 5 visszavitt doboz után egy ingyenes friss arcmaszkot kapnak.

Így megfelelően újra tudják hasznosítani, nem kerül hulladéklerakóba.

A bioműanyagok felemelkedése

A bioműanyag kifejezés talán furcsán hangozhat, de most már egyre több kiskereskedelmi csomagolás jövőjévé válnak.

A bioműanyagok megújult biomassza-forrásokból, például kukoricakeményítőből, fűrészporból, növényi zsírokból és olajokból előállított műanyagok.

Műanyagnak tűnnek, azonban újrahasznosítják őket, ezáltal is csökkentve a hulladékot.

Növényi tinta létrehozása

A Ricoh és a német Olbrich vállalat egy együttműködés keretében hoztak létre egy olajalapú tintát. Ezzel az új, növényi alapú tintával csökkentik környezeti hatásukat.

A tinta gyorsan szárad, nem szükséges hozzá hő. Szagtalan, biológiailag lebomló, illetve nem vízbázisú.

Antibakteriális csomagolás

A koronavírus hatására talán most mindenki igyekszik jobban figyelni a higiéniára, illetve a megfelelő fertőtlenítésre.

A vállalatok ezt ki is használhatják, ha munkafolyamataikba beillesztik a környezetbarát és antibakteriális csomagolást.

Számos márka alkalmaz már olyan technológiát, amely megakadályozza a baktériumok elszaporodását az újrafelhasználható zacskók bélésében, hogy ösztönözze a környezetbarát csomagolási lehetőségeket, miközben garantálja az élelmiszerek biztonságát.

A környezetbarát vállalatokról itt olvashatsz.

Ahogy a 2022-es trendekből is jól látható, a vállalatok feszegetik határaikat és készek nagyobb lépéseket tenni a környezetbarát csomagolás érdekében. 

Szerencsére a fogyasztók is egyre nyitottabbak a változás felé, amely segíti a csomagolási szokásaink megváltozásának helyes irányba terelődését.

Környezetbarát hullámkarton dobozainkért, kattints ide!