Amióta a mobileszközök, különösen az okostelefonok életünk fontos részévé váltak, a QR-kód használata is megsokszorozódott.
A QR-kódok ma már szinte minden szolgáltatás, vállalkozás, termék vagy vállalat fontos részét képezik. Illetve a legtöbb ember névjegykártyáján is megjelennek.
Történelmileg a QR-kódokat Japánban találták fel, és mostanra a világ minden táján elterjedtek. A QR-kódok a fontos adatok nyomon követésében is segítenek.
De vajon hogyan növelik az intelligens csomagoláshoz használt QR-kódok a fogyasztó vásárlását? Erről olvashatsz ebben a cikkben!
A Grand View Research jelentése szerint a globális intelligens csomagolási ágazat várhatóan 20 milliárd dollárral növekszik 2024-re. Ez azt jelenti, hogy az intelligens csomagolás és a termékcsomagolás ugrásszerűen növekedni fog az elkövetkező években.
Az intelligens csomagoláshoz használt QR-kódok forradalmasítják a fogyasztók interakcióit a márkával. Megerősíti a bizalmat és jelentősen javítja a márka megítélését.
A vállalkozásoknak most már QR-kódokat kell használniuk a termékcsomagoláson, hogy megfeleljenek a „mobilt használó közönségnek”, és így elősegítsék a hosszú távú márkahűséget.
A legtöbb ismert márka már beépített QR-kódokat a csomagolásába, és úgy vélték, valóban segíti az eladásokat.
Az intelligens csomagolás jelentheti a jövőt? Az okostelefonokba QR-kód olvasókat integráltak, így könnyedén használható bárki számára.
Mi az intelligens csomagolás?
Alapvetően az intelligens csomagolás a szokásos termékcsomagolást jelenti, de hozzáadott funkciókkal.
Ilyen funkció lehet például az eltarthatósági idő meghosszabbítása, a törékeny termék védelme vagy az értékesítés nyomon követése.
Az intelligens csomagolásnak két gyakoribb típusa van:
Aktív csomagolás – Erre a leggyakoribb példa az eltarthatósági idő meghosszabbítása. A sörökben egy bizonyos oxigénelnyelőt rögzítenek a palack kupakjához, hogy az eltarthatóságot 3-6 hónappal meghosszabbítsák.
Intelligens csomagolás –Segít a gyártóknak nyomon követni a csomagon végrehajtott változásokat.
Itt olvashatsz többet arról, hogyan adja el a terméket a csomagolás.
Mi az a csomagolási QR-kód?
A csomagoláson található QR-kód olyan fontos termék adatokat közöl a fogyasztókkal, amelyek segítségével többet megtudhatnak a termékről, annak előnyeiről és felhasználásáról.
Miért érdemes QR-kódot alkalmazni?
1. A fogyasztókkal való kapcsolattartás személyre szabása
Te is tudhatod, hogy nehéz közvetlen kapcsolatot kialakítani a vásárlókkal.
A közösségi médián keresztül létrehozott hirdetés egy lépés a személyes kapcsolat kialakítása felé, azonban annyi zavaró tényezőbe ütközhetünk, hogy kész csoda, ha sikerül megteremteni azt a személyes kapcsolatot a vásárlóval, amit a hirdetés is ígért.
A QR-kódokkal közvetlen kapcsolatot alakíthatunk ki a felhasználókkal anélkül, hogy versenytársainkkal harcolnánk a Google első helyéért, vagy a Facebook algoritmusára hagyatkoznánk.
QR-kódok segítségével elküldhetjük a fogyasztókat a webhelyre, hogy további információkat szolgáltassunk nekik. A webhelyen a fogyasztók megtekinthetnek egy videót, egy receptet, egy útmutatót, letölthetnek egy kupont stb.
Emellett pedig megoszthatjuk a termék részleteit, allergén információkat.
Arra is rávehetjük őket, hogy iratkozzanak fel hírlevelére, így később is folytathatjuk a már jól megalapozott kapcsolat kiépítését.
A termék csomagolásába ágyazott QR-kódok segítségével az ügyfelek tehát beszkennelés után:
– Megismerhetik a termék eredetét
– A márka történetét
– Letölthetnek kuponokat
– Videókat nézhetnek meg
– Vásárlási pontokat szerezhetnek
2. Termék átláthatósága
A fogyasztók számára rendkívül fontos, hogy a megvásárolt termékek átláthatók legyenek, tisztában legyenek a felhasználási, elkészítési móddal.
A QR-kód segítségével a fogyasztók megtudhatják az összetevőkre vonatkozó információkat, beleértve az allergia részleteit, valamint bármit, amit tudni szeretnének a márkáról.
3. Termék érvényesítése
A termékhamisítás sajnos a mai napig valódi probléma, és talán soha nem is szűnik meg.
A QR-kód technológia új fejlesztéseivel ellenőrizhető, hogy a megvásárolt termék valódi-e.
4. Adatgyűjtés
Milyen hasznos lenne, ha konkrét demográfiai adatokat tudnánk fogyasztóinkról? Életkor, nem, termékpreferencia stb.?
Bizonyos QR-kódok képesek információkat gyűjteni a vásárlóról, mely segítségével optimalizálhatod célközönségedet, kampányaidat.
5. Az utolsó pillanatban fontos információk átadása
Sokszor olvashatunk termékvisszahívásokról, amikor valami miatt az adott termék nem megfelelő vagy nem fogyasztható, így visszavihető a megvásárolt boltban.
Sokszor cikkszámok alapján kellene megállapítanunk, hogy az általunk megvásárolt termék továbbra is használható-e. Mennyivel egyszerűbb lenne QR-kódot használni, így könnyedén azonosíthatjuk, hogy az adott terméket visszahívták-e vagy sem.
QR-kód a hullámkarton dobozon
Természetesen az elsődleges csomagolást is elláthatjuk QR-kóddal, azonban a gyűjtőcsomagolást sem hagyhatjuk ki.
Webshop üzemeltetés esetén a hullámkarton dobozba csomagolt termékekről átfogó információkat kaphat a vásárló.
Másik esetben nem kellene a dobozra írnunk a vásárló adatait, a futár egy QR-kód segítségével kapná meg a kiszállítás pontos helyszínét.
Termékeidhez hullámkarton keresel? Esetleg egyedi gyártásra lenne szükséged? Látogass el üzletinkbe!