QR-kódok az intelligens csomagoláshoz

Amióta a mobileszközök, különösen az okostelefonok életünk fontos részévé váltak, a QR-kód használata is megsokszorozódott.

A QR-kódok ma már szinte minden szolgáltatás, vállalkozás, termék vagy vállalat fontos részét képezik. Illetve a legtöbb ember névjegykártyáján is megjelennek.

Történelmileg a QR-kódokat Japánban találták fel, és mostanra a világ minden táján elterjedtek. A QR-kódok a fontos adatok nyomon követésében is segítenek.

De vajon hogyan növelik az intelligens csomagoláshoz használt QR-kódok a fogyasztó vásárlását? Erről olvashatsz ebben a cikkben!

A Grand View Research jelentése szerint a globális intelligens csomagolási ágazat várhatóan 20 milliárd dollárral növekszik 2024-re. Ez azt jelenti, hogy az intelligens csomagolás és a termékcsomagolás ugrásszerűen növekedni fog az elkövetkező években.

Az intelligens csomagoláshoz használt QR-kódok forradalmasítják a fogyasztók interakcióit a márkával. Megerősíti a bizalmat és jelentősen javítja a márka megítélését. 

A vállalkozásoknak most már QR-kódokat kell használniuk a termékcsomagoláson, hogy megfeleljenek a „mobilt használó közönségnek”, és így elősegítsék a hosszú távú márkahűséget.

A legtöbb ismert márka már beépített QR-kódokat a csomagolásába, és úgy vélték, valóban segíti az eladásokat. 

Az intelligens csomagolás jelentheti a jövőt? Az okostelefonokba QR-kód olvasókat integráltak, így könnyedén használható bárki számára.

Mi az intelligens csomagolás?

Alapvetően az intelligens csomagolás a szokásos termékcsomagolást jelenti, de hozzáadott funkciókkal.

Ilyen funkció lehet például az eltarthatósági idő meghosszabbítása, a törékeny termék védelme vagy az értékesítés nyomon követése.

Az intelligens csomagolásnak két gyakoribb típusa van:

Aktív csomagolás – Erre a leggyakoribb példa az eltarthatósági idő meghosszabbítása. A sörökben egy bizonyos oxigénelnyelőt rögzítenek a palack kupakjához, hogy az eltarthatóságot 3-6 hónappal meghosszabbítsák.

Intelligens csomagolás –Segít a gyártóknak nyomon követni a csomagon végrehajtott változásokat. 

Itt olvashatsz többet arról, hogyan adja el a terméket a csomagolás.

Mi az a csomagolási QR-kód?

A csomagoláson található QR-kód olyan fontos termék adatokat közöl a fogyasztókkal, amelyek segítségével többet megtudhatnak a termékről, annak előnyeiről és felhasználásáról. 

Miért érdemes QR-kódot alkalmazni?

1. A fogyasztókkal való kapcsolattartás személyre szabása

Te is tudhatod, hogy nehéz közvetlen kapcsolatot kialakítani a vásárlókkal. 

A közösségi médián keresztül létrehozott hirdetés egy lépés a személyes kapcsolat kialakítása felé, azonban annyi zavaró tényezőbe ütközhetünk, hogy kész csoda, ha sikerül megteremteni azt a személyes kapcsolatot a vásárlóval, amit a hirdetés is ígért.

A QR-kódokkal közvetlen kapcsolatot alakíthatunk ki a felhasználókkal anélkül, hogy versenytársainkkal harcolnánk a Google első helyéért, vagy a Facebook algoritmusára hagyatkoznánk.

QR-kódok segítségével elküldhetjük a fogyasztókat a webhelyre, hogy további információkat szolgáltassunk nekik. A webhelyen a fogyasztók megtekinthetnek egy videót, egy receptet, egy útmutatót, letölthetnek egy kupont stb. 

Emellett pedig megoszthatjuk a termék részleteit, allergén információkat.

Arra is rávehetjük őket, hogy iratkozzanak fel hírlevelére, így később is folytathatjuk a már jól megalapozott kapcsolat kiépítését.

A termék csomagolásába ágyazott QR-kódok segítségével az ügyfelek tehát beszkennelés után: 

–       Megismerhetik a termék eredetét

–       A márka történetét

–       Letölthetnek kuponokat

–       Videókat nézhetnek meg

–       Vásárlási pontokat szerezhetnek

2. Termék átláthatósága

A fogyasztók számára rendkívül fontos, hogy a megvásárolt termékek átláthatók legyenek, tisztában legyenek a felhasználási, elkészítési móddal.

A QR-kód segítségével a fogyasztók megtudhatják az összetevőkre vonatkozó információkat, beleértve az allergia részleteit, valamint bármit, amit tudni szeretnének a márkáról.

3. Termék érvényesítése

A termékhamisítás sajnos a mai napig valódi probléma, és talán soha nem is szűnik meg.

A QR-kód technológia új fejlesztéseivel ellenőrizhető, hogy a megvásárolt termék valódi-e.

4. Adatgyűjtés

Milyen hasznos lenne, ha konkrét demográfiai adatokat tudnánk fogyasztóinkról? Életkor, nem, termékpreferencia stb.?

Bizonyos QR-kódok képesek információkat gyűjteni a vásárlóról, mely segítségével optimalizálhatod célközönségedet, kampányaidat.

5. Az utolsó pillanatban fontos információk átadása

Sokszor olvashatunk termékvisszahívásokról, amikor valami miatt az adott termék nem megfelelő vagy nem fogyasztható, így visszavihető a megvásárolt boltban.

Sokszor cikkszámok alapján kellene megállapítanunk, hogy az általunk megvásárolt termék továbbra is használható-e. Mennyivel egyszerűbb lenne QR-kódot használni, így könnyedén azonosíthatjuk, hogy az adott terméket visszahívták-e vagy sem.

QR-kód a hullámkarton dobozon

Természetesen az elsődleges csomagolást is elláthatjuk QR-kóddal, azonban a gyűjtőcsomagolást sem hagyhatjuk ki.

Webshop üzemeltetés esetén a hullámkarton dobozba csomagolt termékekről átfogó információkat kaphat a vásárló.

Másik esetben nem kellene a dobozra írnunk a vásárló adatait, a futár egy QR-kód segítségével kapná meg a kiszállítás pontos helyszínét.

Termékeidhez hullámkarton keresel? Esetleg egyedi gyártásra lenne szükséged? Látogass el üzletinkbe!

Várjon!

Kérjen személyre szabott ajánlatot!

Mielőtt elmegy, próbálja ki egyedi doboztervezőnket!

Kimetszett dobozok hullámpapírból