Milyen ikonikus csomagolások jutnak az eszedbe?
Az Apple minimalista csomagolásáról ismert, amely teljes mértékben az egyszerűség felé hajlik: a fekete, a fehér és a szürke színek dominálnak, a dobozon pedig csak az adott termék és a márka neve kap helyet.
Gondolj csak a Tiffany & Co-ra. A legtöbb ember számára az ikonikus kék doboz jobban felismerhető, mint maga az ékszer.
De nem kell ekkora kiadásokban gondolkozni, ha olyan csomagolásokra szeretnénk példát találni, amelyek meghatározóvá váltak a márkák számára.
Biztosan számodra is ismerős a Happy Meal menü füles, piros-sárga doboza, amely rengeteg finomságot rejt magában.
Ezeknek a cégeknek a csomagolása azért erős, mert elmondja azt a fogyasztóknak, hogy miben különbözik a termékük és a márkájuk másokétól.
Hogyan tervezz hatásos csomagolást?
Biztosan te is szeretnéd elérni a termékcsomagolásod azonnal felismerhető státuszát. A termék csomagolása imázst tár a világ elé, és segít a márkaépítés folyamatában. Az utolsó dolog, amit a dizájnnak jeleznie kell, az az, hogy nem vagy túl feltűnő, és nem figyelsz a részletekre.
Bár maga a termék és a marketing egyaránt szerepet játszik a márkaépítés menetében, ügyelni kell vállalkozásod apróbb részleteire is, beleértve a termék külső megjelenését is.
De hogyan emelheted ki a csomagolásodat a versenytársak közül?
- Legyen egy egyértelmű üzenet, amit közvetíteni akarsz!
Gondolj arra, hogy mi az alapvető missziója a márkádnak. Mutasd meg a logódban vagy szlogenedben, hogy mi is az, amit képviseltek, és emeld ki ezt a lehető legjobban a külső csomagoláson is. Ha valaki találkozik a dobozoddal a szállítási folyamat során, pusztán a csomagra nézve tudni fogja, mit rejthet a szállítmány.
- Ügyelj a környezetvédelemre!
Vállalkozásod elkötelezte magát a környezetvédelem mellett? Ha a környezet kímélése a cél, akkor válassz újrahasznosított anyagokat, és ügyelj arra, hogy a dobozon fel legyen tüntetve az, hogy újrahasznosított anyagokból készült.
- Szabd személyre!
Ahogy a vállalatok egyre könnyebben hozzáférnek információkhoz és kimutatásokhoz a fogyasztókkal kapcsolatban, úgy az emberek személyre szabott vásárlási élményt várnak el.
Számos módja van a termék csomagolásának személyre szabására.
Rejts el a dobozban egy névre szóló köszönő kártyát, esetleg küldj valamilyen kiegészítőt a megvásárolt termék mellé, amely a rendelés alapján elnyerheti a vásárlód tetszését.
- Legyél igényes!
A termék csomagolása sokat elárul arról, hogy mennyire törődsz a vásárlóiddal. Inkább kapnál egy tetszetős dobozt selyempapírral a rendeléseden, vagy egy olyat, ahová úgy tűnik, mintha véletlenszerűen bedobálták volna a dolgokat, a doboz pedig félig szét van szakadva?
Azok a cégek, amelyek nem szánnak időt a szép csomagolás elkészítésére, beleértve a csomagba kerülő dolgokat is, gyorsan lemaradnak a versenytársak mögött. Tedd élménnyé a kicsomagolást, hogy az ügyfelek újra rendelni akarjanak tőled.
- Legyél figyelemfelkeltő!
A általad használt színek és a csomagolás hátterével való kontraszt nagy különbséget jelent abban, hogy mások hogyan látják a márkádat. A boltok polcaira kerülő termékek esetében fordítson különös figyelmet a versenytársak csomagolására.
Vigyen el egy specifikációt a helyi boltba, és tartsa fel a polcon lévő többi elem mellé. Feltűnő, és megragadja a betérő vásárlók tekintetét?
Nem számít, hogyan tervezed meg a termék csomagolását, próbálj következetes maradni a márka általános imázsával: például ha használsz logót a webhelyeden, használd azt a dobozok külső oldalán is.
Minél következetesebbé válsz, a fogyasztók annál inkább értékelni fogják az igyekezeted!
Válaszd az egyedi dobozgyártást: álmodd meg a tökéletes csomagolást, mi pedig elkészítjük.
Használd a csomagolást a márkaépítés segítésére, és emeld az üzleti sikereidet sosem látott magasságokba.
Tudj meg erről többet itt: egyedi dobozgyártás!